رچگونه یک پیراهن را کوچک کنیم تا به تناسب مناسب برسیم؟

چگونه یک پیراهن را کوچک کنیم تا به تناسب مناسب برسیم؟

چگونه یک پیراهن را کوچک کنیم تا به تناسب مناسب برسیم؟ کوچک کردن پیراهن یک راه ساده برای ایجاد تناسب عالی بدون آسیب رساندن به لباس است اگر تی شرت مورد علاقه شما شیک، راحت و با پارچه طبیعی ساخته شده است، می توانید آن را با ماشین لباسشویی و خشک کن خود در دمای بالا یک یا دو سایز کوچک کنید.

این فرآیند به صبر و رسیدگی ظریف نیاز دارد اما این روش‌های موثر پیراهن نخی را به‌درستی کوچک می‌کنند تا اندازه‌ای کوچک‌تر که مناسب‌تر باشد.

برخی راه‌حل‌ها برای پیراهن‌هایی با چاپ یا آرم کاربردی‌تر هستند در حالی که برخی دیگر روی یک سویشرت یا هودی بدون هیچ گونه محو شدن کار می‌کنند.

چگونه یک پیراهن را کوچک کنیم تا به تناسب مناسب برسیم؟

چگونه یک پیراهن را کوچک کنیم تا به تناسب مناسب برسیم؟

چگونه یک پیراهن را کوچک کنیم

قبل از کوچک کردن لباس‌هایتان، باید برچسب را برای اطلاعات در مورد پارچه و جنس بررسی کنید دانستن اینکه پیراهن شما از چه نوع پارچه ای ساخته شده است از آسیب های غیر ضروری جلوگیری می کند.

پارچه های طبیعی مانند پنبه، کتان و ساتن به راحتی جمع می شوند و اکثر پیراهن های نخی می توانند تا 20 درصد در ماشین لباسشویی و خشک کن کوچکتر شوند. در حالی که لباس‌های 100% پنبه‌ای به سرعت کوچک می‌شوند، اما اجناس با درصد پایین‌تر ممکن است اندازه آن‌ها را کاهش ندهند.

بیشتر بخوانید:10 نکته برای خلاص شدن از شر بوی عرق لباس

برچسب پارچه را بررسی کنید

کار با نایلون، پلی استر دشوارتر است زیرا حاوی الیاف مصنوعی هستند که محکم بافته می شوند. برخی از طراحان همچنین از مواد ترموپلاستیک استفاده می کنند که پلیمرهای پلاستیکی هستند که می توانند بدون تغییر در ساختار شیمیایی یا مکانیکی آنها گرم و سرد شوند.

این امر منجر به تولید لباس هایی می شود که در برابر چروک شدن مقاوم هستند. اگرچه برخی از مواد مصنوعی را می توان کوچکتر کرد اما به دماهای بالا و تلاش زیادی نیاز خواهید داشت که اغلب منجر به آسیب دیدن یک قطعه می شود.

اگر با پارچه های ظریف سر و کار دارید حتما این لباس را از داخل بشویید تا آسیب به چاپ، لوگو، طرح، منجوق دوزی و گلدوزی به حداقل برسد.

کوچک کردن پیراهن نخی

کوچک کردن یک پیراهن نخی در مقایسه با سایر پارچه ها ساده و سریع است. اگر می‌خواهید لباس‌های 100 درصد نخی خود را کوچک کنید تنها کاری که باید انجام دهید این است که لباس‌هایتان را در آب داغ بشویید و سپس آن‌ها را در خشک‌کن روی حرارت زیاد قرار دهید.

چگونه یک پیراهن را کوچک کنیم تا به تناسب مناسب برسیم؟

برای کوچک کردن پیراهن نخی:

✅پیراهن یا لباس خود را با آب گرم بشویید.
✅پس از اتمام لباس را در خشک کن روی حرارت زیاد قرار دهید.
✅از آنجایی که پنبه به سرعت چروک می شود، لباس را به طور مرتب چک کنید تا بیش از حد چروک نشود.
✅هنگامی که اندازه لباس شما مناسب است، تنظیم خشک کن را روی حرارت کم قرار دهید یا برای جلوگیری از چروک شدن بیشتر، لباس خود را با هوا خشک کنید.
✅از قرار دادن پنبه های رنگی در زیر نور خورشید برای خشک شدن خودداری کنید. نور خورشید می تواند به پارچه آسیب برساند و باعث محو شدن رنگ شود.
✅هنگام کار با پنبه، به یاد داشته باشید که جنس طبیعی به راحتی جمع می شوند و ممکن است هنگام شستشو خونریزی کنند. برای جلوگیری از آسیب ناشی از رنگ های در حال اجرا، لباس های خود را جدا نگه دارید و وسایل خود را یکی یکی کوچک کنید.

چگونه یک پیراهن را کوچک کنیم تا به تناسب مناسب برسیم؟

چگونه جنس پنبه را کوچک کنیم

پارچه های پلی استر و مصنوعی به گونه ای ساخته می شوند که شکل و اندازه خود را حفظ کنند و اغلب به دمای بین 155 تا 178 درجه برای جمع شدن نیاز دارند. برای حفظ رنگ دوام و کیفیت لباس‌هایتان بهتر است بیش از یک بار از چروک شدن این لباس‌ها اجتناب کنید. به دلیل ساختار پلی استر، کوچک شدن آن با آب جوش می تواند منجر به سفت و بی شکل شدن لباس شود.

برای جلوگیری از آسیب، اجازه ندهید دمای آبی که استفاده می کنید از 178 درجه فارنهایت بیشتر شود. در حالی که اکثر ماشین‌های لباسشویی آب را به این گرمی نمی‌رسانند باید هنگام جمع کردن لباس‌های خود روی اجاق گاز با آب جوش مراقب باشید.

برای جمع کردن پارچه های پلی استر و مصنوعی:

✅لباس ها را با آب سرد بشویید تا از آسیب به دوخت جلوگیری کنید.
✅لباس را با بالاترین درجه حرارت در خشک کن خود قرار دهید.
✅اندازه قطعه خود را در فواصل منظم بررسی کنید تا زمانی که آن را به اندازه کامل کوچک کنید.
✅هنگامی که لباس شما به اندازه مناسب رسید مطمئن شوید که تنظیم حرارت را کم کرده و خشک کن را به طور معمول روشن کنید.

بیشتر بخوانید: 4 راه برای اصلاح پارگی های لباس بافت

چگونه یک پیراهن را کوچک کنیم

یک راه عالی برای کوچکتر کردن لباس این است که آن را در آب جوش در حال جوش قرار دهید. شما باید یک قابلمه آب داغ را بجوشانید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا لباس را راحت نگه دارد. به محض اینکه آب شما به جوش آمد، بلافاصله حرارت را خاموش کنید.

پس از برداشتن حرارت، پیراهن خود را با احتیاط داخل آب بیندازید و آن را کاملا غوطه ور کنید اگر نمی توانید پیراهن را زیر آب ببرید، یک ظرف غیر پلاستیکی بردارید تا آن را به اطراف فشار دهید.

بگذارید پیراهن تقریباً 5 دقیقه بماند. هر چه بیشتر پیراهن خود را در آب بگذارید، بیشتر چروک می شود. بعد از 20 دقیقه یا بیشتر، پیراهن تا جایی که می تواند کوچک شده است.

پس از اتمام کار با استفاده از یک قاشق چوبی پیراهن خود را از آب داغ خارج کنید این کار را تا جایی تکرار کنید که پیراهن به اندازه دلخواه شما کوچک شود. در نهایت برای دیدن نتایج باید پیراهن خود را تاب دهید و خشک کنید.

این روش برای پارچه های مصنوعی توصیه نمی شود زیرا دمای بالا ممکن است به ساختار الیاف آسیب برساند. هنگام استفاده از این روش مراقب باشید که آب بیش از حد نجوشد. پیراهن شما تا حدی حجم آب موجود در گلدان را تغییر می دهد و هر گونه سرریزی ممکن است پوست شما را بسوزاند.

کوچک کردن یک پیراهن در ماشین لباسشویی

برای کوچک کردن پیراهن در ماشین لباسشویی آن را در داغ ترین حالتی که ماشین لباسشویی شما اجازه می دهد بشویید. مطمئن شوید که طولانی ترین چرخه شستشو را انتخاب کنید تا به لباس شما زمان انقباض داده شود.

این کار تا جایی که ممکن است پیراهن شما را در معرض گرما قرار می دهد و باعث می شود پارچه به تدریج بدون آسیب جمع شود. پس از اتمام چرخه پیراهن را در خشک کن روی حرارت متوسط ​​قرار دهید یا اجازه دهید در هوا خشک شود. پیراهن خشک را پس از خنک شدن در دمای اتاق برای علائم انقباض بررسی کنید. در صورت لزوم، این فرآیند را تکرار کنید و خشک کن را روی حرارت زیاد قرار دهید.

بیشتر بخوانید: چیزی برای پوشیدن ندارید؟ برنامه ریزی لباس را امتحان کنید!

کوچک کردن پیراهن در خشک کن

بعد از شستن پیراهن با آب داغ در ماشین لباسشویی آن را در خشک کن با بالاترین درجه حرارت قرار دهید گرما و آب به پارچه نفوذ می کند و به مواد اجازه می دهد با کمترین آسیب منقبض شود.

هنگام شستن و خشک کردن تی‌های قدیمی یا لباس‌های ظریف، از تنظیمات ملایم روی خشک‌کن خود استفاده کنید هنگام خشک کردن پیراهن، مطمئن شوید که تی شرت های چاپی و گرافیکی خود را به پشت برگردانید.

چگونه جنس پنبه را کوچک کنیم

پیراهن را با سشوار کوچک کنید

اگر ماشین لباسشویی و خشک کن ندارید استفاده از سشوار برای کوچک کردن لباس‌ها یک جایگزین عالی است. به سادگی پیراهنی را که می خواهید کوچکتر کنید داخل ماشین لباسشویی بیندازید و آن را با آب داغ اجرا کنید.

بعد از اینکه لباس را از ماشین لباسشویی خارج کردید آن را فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. آن را روی یک سطح صاف قرار دهید سشوار خود را روی حرارت زیاد قرار دهید و حرارت را در تمام قسمت بالا اعمال کنید. هنگام کار با پلی استر و سایر پارچه های مصنوعی مطمئن شوید که دستگاه را تقریباً شش سانت از لباس خود دور نگه دارید تا از هرگونه سفتی پارچه جلوگیری شود.

پیراهن را با یک ملحفه خیس کوچک کنید

اگر به خشک کن دسترسی ندارید یا فقط می خواهید قسمت خاصی از یک مورد را کوچک کنید از یک ورق مرطوب و یک اتو برای سفت کردن آن ناحیه استفاده کنید. برای امتحان این روش جمع شدن با یک پارچه مرطوب، یک ملحفه خیس را روی پیراهن خود قرار دهید و روی هر قسمت یک اتو داغ نگه دارید تا چروک شود.

استفاده از پارچه مرطوب به عنوان بافر می تواند با مواد ظریفی که برای خشک کردن خشک کن مناسب نیستند، به خوبی کار کند. مراقب باشید اتو را برای مدت طولانی روی یک قسمت نگذارید زیرا ممکن است پارچه را بسوزاند و اثری از آن باقی بماند.

از آنجایی که این روزها اکثر پیراهن‌های پنبه‌ای به صورت چروک فروخته می‌شوند بیشترین میزانی که می‌توانید یک پیراهن چروک را کوچک کنید حدود ۳ تا ۵ درصد است.

بهترین راه برای کوچک کردن پیراهن نخی برای تناسب بهتر، شستن و خشک کردن لباس در داغ ترین تنظیمات دستگاه است. گرما به انقباض الیاف کمک می کند بنابراین قطعه را در ماشین لباسشویی و خشک کن قرار دهید و بگذارید یک چرخه کامل کار کند.

بیشتر بخوانید:

سریعترین راه برای کوچک کردن پیراهن

بهترین و ساده ترین راه برای چروک شدن سریع پیراهن استفاده از آب داغ در ماشین لباسشویی و حرارت زیاد در خشک کن است. در شستشو گرما تی شرت نخی را سفت می کند و باعث انقباض می شود تا تناسب محکم تری داشته باشد.

در خشک کن به دلیل چرخه حرارت بالا جمع شدن سریعتر اتفاق می افتد بنابراین باید به طور مرتب لباس خود را چک کنید. هنگامی که آن را یک یا دو اندازه کوچک کردید باید لباس را از خشک کن خارج کنید و اجازه دهید در هوا خشک شود.

پیراهن را با یک ملحفه خیس کوچک کنید

چه موادی در خشک کن کوچک می شوند

پارچه های طبیعی مانند پنبه، ابریشم مصنوعی، کتان، پشم و ابریشم در خشک کن راحت تر از مواد مصنوعی مانند پلی استر، نایلون جمع می شوند. اکثر منسوجات ساخته شده از الیاف آلی در معرض حرارت زیاد به راحتی و به سرعت منقبض می شوند و اندازه کوچکتری ایجاد می کنند.

✅وقتی عمداً لباس‌هایتان را کوچک‌تر می‌کنید، 100% پنبه به راحتی جمع می‌شود، بنابراین همیشه ابتدا برچسب آن را بررسی کنید.
✅برای انقباض حداکثری لباس‌هایتان را با شستن آن‌ها در آب داغ شروع کنید.
✅برای کاهش بیشتر سایز، لباس را در خشک کن روی حرارت زیاد قرار دهید.
✅شما می توانید انواع لباس ها از جمله پیراهن، تی شرت ، تاپ ها، شلوار، لباس، بلوز، هودی، ژاکت، سویشرت و ژاکت را کوچک کنید.

چه موادی در خشک کن کوچک می شوند

برای جلوگیری از خراب شدن طرح یا محو شدن رنگ ها، ممکن است بخواهید پیراهن را به سمت داخل بشویید، آن را با آب سرد بشویید و سپس خشک کن را داغ کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *