4 راه برای اصلاح پارگی های لباس بافت

4 راه برای اصلاح پارگی های لباس بافت

4 راه برای اصلاح پارگی های لباس بافت : اگر لباس‌های پشمی گران‌قیمت شما شاید به هر دلیلی نخ کش شود این چهار راه برای ترمیم پارگی های بافت های می‌تواند مانند روز اول آن را بازگرداند. از ابتدایی ترین تا پیچیده ترین کار دستی، می توانید همه آنها را در اینجا ببینید.

به غیر از تعمیرات، ما همچنین دلایل ایجاد نخ کش های بافت و نکاتی را برای جلوگیری از بروز آنها بیان کرده ایم.چه چیزی باعث نخ کش شدن بافت ها می شود؟

دیدن نخ کش شدن در بافت بافت مورد علاقه تان کاملاً دلخراش است. شما پولی را که به سختی به دست آورده اید روی لباس های با کیفیت خوب سرمایه گذاری کرده اید فقط برای اینکه از قبل آسیب آن را بدانید.

اما مقصر این خرابی کمد لباس چیست؟ بیایید سرنخ هایی را پیدا کنیم که ممکن است مورد نخ کش شدن بافت شما را حل کند.

4 راه برای اصلاح پارگی های لباس بافت

4 راه برای اصلاح پارگی های لباس بافت

کمد لباس های خود را بررسی کنید زیرا ممکن است موجوداتی در داخل آنها زندگی کنند. بید لباس دشمن بسیاری از خانواده ها هستند.

آنها روی لباس های بدون مراقبت می نشینند تا تخم بگذارند و از طریق الیاف برای خود ویتامین تهیه کنند. اگر بخواهیم بگوییم کمی بد است! لباس پشمی نرم است و می تواند به شما احساس گرما دهد

اگر اولین بار است که لباس بافت دارید به یاد داشته باشید که نرم کننده پارچه و سفید کننده کلر دشمن آنها هستند. چرا؟

این مواد شیمیایی برای پارچه‌های ظریف بیش از حد خشن هستند و فقط می‌توانند باعث ایجاد پرز شوند. و میدونی بعدش چیه؟ پارگی های بیش از حد!

تزیینات روی لباس: اما در انتخاب تزیینات روی لباس دقت کنید. قطعات فلزی روی کمربندها، زیپ ها یا کیف پول می توانند روی لباس بافت شما گیر کنند و پارگی های ناخواسته ای ایجاد کنند.

4 راه برای اصلاح پارگی های لباس بافت

ترمیم پارگی کوچک با دوخت دستی

راه مطمئن ترمیم پارگی های کوچک دوخت دستی است. اما نگران نباشید این روش برای استفاده به عنوان نخ نیازی به گلوله پشم بافت ندارد. رنگ نخ پنبه ای راحت تر تطبیق داده می شود و روکش تمیزتری ارائه می دهد.

قبل از شروع خیاطی، ابتدا باید مواد زیر را آماده کنید:

✅نخ پنبه ای با رنگ
✅سوزن خیاطی
✅قیچی

اگر همه چیز را آماده کرده اید بافت خود را از داخل برگردانید. اگر چه اگر می‌خواهید در حین دوخت فوراً اثر را ببینید، می‌توانید آن را به روش دیگری نیز داشته باشید فقط مطمئن شوید که دوخت ها در داخل هستند.

ابتدا زیر هر طرف پارگی را بدوزید پس از رسیدن به آخرین ضلع، یکی از دوخت های پاره را بردارید. سپس آن را به سمت کوک همسان خود بکشید جایی که از آن جدا شده است. به برداشتن دوخت های شل ادامه دهید و همه چیز را ردیف کنید.

بیشتر بخوانید: 33 مدل بافت شنلی شیک زنانه و دخترانه 2024

نکته: هنگام خیاطی، نخ را خیلی محکم نکشید تا از برآمدگی الیاف جلوگیری شود.

از مهارت های خیاطی خود مطمئن نیستید؟ نگران نباشید زیرا این روش (مطمئناً) درست در کوچه شماست. نیازی به دوخت ندارد اگرچه به تجهیزات بیشتری نسبت به قبلی نیاز دارید.

خرید پشم بافت برای تعمیر پارگی های کوچک گران است. به همین دلیل است که ما راهی برای دریافت رایگان آن به اشتراک می گذاریم. در اینجا به این صورت است:

بافت خود را از داخل بچرخانید به دنبال قسمتی باشید که به هم دوخته شده و پارچه اضافی بیرون زده است هنگامی که یکی را دیدید یک نخ نازک را به اندازه ای برش دهید که پارگی را بپوشاند اگر نمی‌خواهید آسیب دیگری به آن وارد شود مراقب باشید که به دوخت نزدیک نشوید.

نخ به دست آمده را به شکل توپ درآورده و با قیچی خرد کنید. برای ظاهری یکسان با بافت باید کرک بیشتری ایجاد کند. پس از پف کردن، آن را با پودر فیوز بپاشید و دوباره آن را در یک گلوله کوچک بغلتانید.

توپ پارچه را در پارگی قرار دهید سپس بافت بیشتری اضافه کنید روی آن را با یک پارچه همرنگ بپوشانید و بقیه را اطراف آن را باد کنید.

4 راه برای اصلاح پارگی های لباس بافت

یادآوری سریع: هنگام اتو کردن، فایبرگلاس را در دو طرف نگه دارید تا از سوختن آن جلوگیری شود.

ترمیم پارگی های کوچک از طریق نمد سوزنی

بافت های بافت قدیمی سزاوار کارهای دستی پیچیده برای تعمیر هستند. اما با رفع سریع بر روی وب، یافتن یک راه حل ترمیم غیرقابل مشاهده برای پارچه های با کیفیت بسیار دشوار است.

خوشبختانه یک روش وجود دارد که می تواند با لباس جاودانه مطابقت داشته باشد. این روش سوزنی نمدی نام دارد که از سوزن های طراحی شده ویژه برای دستکاری الیاف پشم استفاده می کند. اگر قصد دارید این تکنیک را امتحان کنید، به موارد زیر نیاز دارید:

اگر پارچه‌های بافت زیادی دارید، سرمایه‌گذاری روی آن ابزار مفید خواهد بود در حال حاضر به تعمیر، دوستان، و مردم.

بیشتر بخوانید: کالکشن پلیور های بافتنی زنانه 2024

پارگی بافت خود را پیدا کرده و آن را بالای برس نمدی قرار دهید. سپس، چند الیاف پشم نمدی به اندازه ای بردارید که فضای خالی را بپوشاند. الیاف را از هم جدا کنید و آنها را از یکدیگر متقاطع کنید و آنها را به شکل دایره ای شل در آورید.

الیاف را در بالای پارگی قرار دهید و با استفاده از ابزار نمدی چند سوزنی آن را به سمت پایین فشار دهید. این کار را تا زمانی انجام دهید که داخل پارچه به خوبی مشبک به نظر برسد. بافت را از داخل بچرخانید و این کار را تکرار کنید. برای الیاف بلند، می توانید آن را با قیچی کوتاه کنید.

یادآوری سریع: ابزار نمدی چند سوزنی را در 90 درجه نگه دارید تا از شکستگی جلوگیری کنید.

در صورتی که آزمایش اولیه فضای کمی را از دست داد، می‌توانید فیبرهای بیشتری اضافه کنید. بعد از اینکه پشم را از بین بردید، انتظار داشته باشید که روی لباس مقداری توده ایجاد شود.

برای جدا کردن آن، از اتو (روی حالت پشمی) استفاده کنید تا الیاف را محکم کند و چسب را محکم کند. اکنون، شما یک بافت کشمیری جدید دارید.

دوخت پارگی های بزرگ

دوخت پارگی های بزرگ

آیا بافت بافت ارزشمندی دارید که در پشت کمدتان قرار داده شده باشد؟

در حالی که یادگاری خوبی است، پنهان کردن آن در تاریک ترین نقطه اتاق تنها می تواند پارگی های بیشتری به آن اضافه کند.

پس برای صرفه جویی در استرس، چرا آن را با اصلاح آن به زندگی برگردانید؟ تنها چیزی که نیاز دارید موارد زیر است:

✅پارچه یکسان
✅سوزن
✅نخ کتان
✅قیچی

پیدا کردن پارچه ای مشابه بافت کشمیری شما می تواند مشکل باشد. اما اگر علاقه ای به حفظ زیبایی شناسی ندارید، می توانید آن را با طرح های دیگر وصله کنید. به این ترتیب، می توانید شخصیتی نیز به بافت خود اضافه کنید.

ابتدا باید پچ را به صورت دایره ای برش دهید. پس از فرم دادن، آن را در سمت اشتباه بافت قرار دهید و پارگی بزرگ را بپوشاند.

نخ را روی لباس به وصله خود بچسبانید تا تمام دو طرف دوخته شود. برای این کار، می‌توانید یک دوخت ساده پتو انجام دهید یا الگوی مورد علاقه‌تان را اعمال کنید. در آخر، بافت را در حالت پشمی اتو کنید تا ترمیم آن صاف شود.

بیشتر بخوانید: ایده استایل با بافت راه راه

نکاتی برای جلوگیری از پارگی شدن بافت 

اگر دوست ندارید بافت کشمیری خود را مرتباً تعمیر کنید، از علت جلوتر باشید. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید برای نگهداری بدون دردسر رعایت کنید.

شستشوی مناسب

شستن دست ها یکی از بهترین راه ها برای تمیز کردن بافت است. اما اگر وقت ندارید، می توانید از واشر استفاده کنید و در عین حال برخی از نکات ذکر شده را رعایت کنید:

✅از یک شوینده ملایم استفاده کنید و دما را روی 30 درجه یا کمتر تنظیم کنید.
✅از شستن آن با لباس هایی که لبه های تیز دارند (مانند زیپ یا قلاب سوتین) خودداری کنید.
✅همچنین لازم است بدانید که بافت ها نیازی به شستشوی مداوم ندارند. شست و شو پس از سه بار توصیه می شود تا زمانی که به شدت کثیف نباشد.

بافت قرار نیست مانند لباس های دیگر شما به کمد لباس آویزان شود. آویزان کردن می تواند الیاف را کشیده و ساختار آنها را شل کند. در عوض پس از خشک شدن آن را تا کنید تا شکل خود را حفظ کنید اما اگر فضای کمی دارید آستین را تا کنید و مانند شلوار آویزان کنید.

نکاتی برای جلوگیری از پارگی شدن بافت 

از قاتل طبیعی برای لباس خود استفاده کنید

لباس هایی که بوی آفت می دهند بدترین اتفاقی است که نمی خواهید بیفتد. برای دفع این آفات پاره کردن لباس، رزماری، اسطوخودوس یا برگ بو را در کیسه‌ای پارچه‌ای قرار دهید. آن را به کمد لباس خود آویزان کنید و به بیرون رفتن پروانه ها نگاه کنید.

نتیجه

لباس برای برخی از ما سعادت و لذت می آورد اما وقتی لباس هایمان آسیب دیده می بینیم کاملا برعکس این اتفاق می افتد.

اگر با کمد لباس‌های ناخوشایند مواجه شده‌اید، امیدواریم این چهار راه برای ترمیم پارگی بافت بتواند به شما کمک کند. به هر حال اینکه بتوانید دوباره لباسی را که به سختی به دست آورده اید بپوشید به خودی خود رضایت بخش است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *