نحوه شروع یک کمد لباس کپسولی | راهنمای تصویری

نحوه شروع یک کمد لباس کپسولی | راهنمای تصویری

نحوه شروع یک کمد لباس کپسولی | راهنمای تصویری : من حدود دو سال است که از مفهوم کمد لباس کپسولی استفاده می کنم  و هر سال مبلق قابل توجه ای از خرید لباس های غیر ضروری پس انداز کرده ام ! من هر فصل به کمد لباس کپسولی ام تکیه می کنم تا سریع لباس بپوشم ، همیشه لباس های مورد علاقه ام را بپوشم ، یک کمد تمیز داشته باشم ، لباس های زیادی برای پوشیدن داشته باشم و همچنین در هزینه ها صرفه جویی کنم.

نحوه شروع یک کمد لباس کپسولی | راهنمای تصویری

اگر با “کمد لباس کپسولی” آشنا نیستید، این یک مجموعه لباس است که می تواند با یکدیگر ترکیب شود و لباس های زیادی ایجاد کند. به طور معمول، شما یک کمد لباس کپسولی را به مدت 3 ماه می پوشید، سپس در پایان این 3 ماه، آن را برای فصل بعد به روز می کنید.

با داشتن تعداد مشخصی لباس در هر فصل خرید خود را محدود می کنید و در نتیجه در هزینه صرفه جویی می کنید! هنگامی که یک لباس قابل استفاده نشد یا دیگر مناسب نیست پس برای جایگزینی آن خرید کنید.

برای شروع یک کمد لباس کپسولی همه چیز را از کمد بیرون بیاورید تا تنها چیزی که می بینید دیوارهای کمدتان باشد. فعلاً همه چیز را از کمد خود کنار بگذارید. اگر از قفسه لباس استفاده می کنید، همه چیز را از قفسه بردارید و کنار بگذارید. بدون اینکه چیزی در کمد خود داشته باشید به راحتی می توانید کپسول خود را کنار هم قرار دهید!

مرحله 1: “آبی” یا “مشکی” را به عنوان رنگ پایه خود انتخاب کنید

ابتدا باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید از رنگ آبی یا مشکی به عنوان رنگ اصلی استفاده کنید. اگر این اولین کمد کپسولی شماست، ممکن است بخواهید رنگ مشکی یا سرمه ای را انتخاب کنید، فقط یک رنگ پایه.

اگر فقط از یکی استفاده کنید، یادگیری مفهوم آسانتر است وقتی در این آموزش به ادامه مطلب برویم متوجه خواهید شد که چرا آسانتر است. مشکی و سرمه ای دو رنگی هستند که بیشتر در کمدهای کپسولی دیده می شوند. مشکی یک رنگ پایه همه جانبه عالی برای استفاده است زیرا با بسیاری از رنگ های دیگر همخوانی دارد.

اگر ترجیح می دهید از مشکی استفاده نکنید سرمه ای با چندین رنگ دیگر نیز به خوبی هماهنگ می شود. اگر سرمه ای یا مشکی را دوست ندارید، می توانید به جای آن از سایه قهوه ای به عنوان پایه خود استفاده کنید.

نحوه شروع یک کمد لباس کپسولی | راهنمای تصویری

مرحله 2: ملزومات هماهنگی رنگ خنثی خود را انتخاب کنید

ممکن است به این فکر کنید که “موارد ضروری هماهنگ کننده رنگ های خنثی چیست“؟ رنگ‌های ثابتی دارند ، مانند سیاه، سفید، خاکستری، مجلسی و بژ ، که کلاسیکی هستند که هرگز از مد نمی‌افتند. نمونه هایی از لوازم ضروری عبارتند از پیراهن دکمه دار سفید، تی شرت آستین کوتاه خاکستری، ژاکت بژ، تی شرت آستین بلند سفید، دامن مشکی و غیره.

وقتی این موارد ضروری را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که همه آنها رنگ های خنثی هستند ، مانند مشکی، سفید، خاکستری، مجلسی یا بژ.  این در سایه های آبی روشن، آبی متوسط ​​یا آبی تیره موجود است. همه این رنگ ها به خوبی با یکدیگر هماهنگ می شوند.

نحوه شروع یک کمد لباس کپسولی | راهنمای تصویری

توجه: هنگام انتخاب اقلام ضروری خود از لیست زیر و انتخاب اقلام سرمه ای یا مشکی، مطمئن شوید و از همان رنگ پایه خود که در بالا انتخاب کرده اید استفاده کنید. سرمه ای و مشکی وقتی با هم پوشیده می شوند ناخوشایند به نظر می رسند. مثلا تاپ سرمه ای با شلوار مشکی هماهنگی خوبی ندارد اما تاپ مشکی و شلوار مشکی در کنار هم عالی به نظر می رسند. تاپ سرمه ای و شلوار سرمه ای هم به خوبی ست می شوند.

 شلوار جین تنگ ، دامن جین ، شلوار جین تنگ خاکستری ، شلوار مچ پا مشکی و دامن مدادی مشکی.

نحوه شروع یک کمد لباس کپسولی | راهنمای تصویری

من همچنین یک تی شرت آستین کوتاه طوسی ، ژاکت کش باف پشمی طوسی ، تی شرت آستین کوتاه سفید ،
پیراهن دکمه دار سفید ، پیراهن مجلسی ، ژاکت کش باف پشمی بژ و لباس مشکی را انتخاب کردم.

مواردی که باید هنگام ست یا جایگزینی موارد در کپسولی خود در نظر بگیرید:

کلید یک کمد کاربردی این است که مطمئن شوید همه چیز با هم هماهنگ است. اگر چیزی را از دست دادید، قبل از خرید بدانید چه چیزی نیاز دارید. سعی کنید از مرور قسمت های فروش خودداری کنید و به خودتان زمان بدهید تا قبل از خرید یک کالای جدید فکر کنید.

وقتی به خرید جدیدی فکر می کنم، این سوالات را از خودم می پرسم. این به من کمک می کند تا روی چیزهایی که در کمد لباس من کار می کند متمرکز بمانم و از هزینه های بیهوده جلوگیری کنم.

توجه: اگر می‌خواهید یک کپسول مینیمالیستی کاملاً خنثی داشته باشید، می‌توانید با مرحله 5، کفش و اکسسوری خود را انتخاب کنید…

اکسسوری

مرحله 3: رنگ خود را انتخاب کنید (اختیاری)

آیا رنگ مورد علاقه شما رژگونه صورتی، زیتونی، آبی سلطنتی است یا قرمز؟ ادامه دهید و چند قسمت بالا یا پایین به رنگ مورد علاقه خود را به کمد خود اضافه کنید. از نمودار رنگ هماهنگ کننده کمد لباس استفاده کنید مطمئن شوید که رنگ تاکیدی شما با رنگ پایه شما هماهنگ است.

مرحله 4: چند آیتم و لایه با الگو ست کنید

این نوع تاپ معمولا یا راه راه سرمه ای یا راه راه مشکی است. این نوع تاپ تقریباً با هر چیزی که در کمد لباس شما وجود دارد ست می شود.

الگوهای دیگری که به خوبی با سایر وسایل کمد لباس شما هماهنگ می شود، خال خالی و پارچه های گلدار است. اگر یک تاپ یا شلوار گلدار انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که رنگ‌های بالا، شلوار یا دامن با رنگ برجسته و رنگ‌های پایه شما هماهنگ است.

چند آیتم و لایه با الگو ست کنید

مرحله 5: کفش و اکسسوری خود را انتخاب کنید

حالا که ساختن اکثر کمد لباس کپسولی خود را تکمیل کرده اید می توانید کفش ها و اکسسوری خود را اضافه کنید.

برای کفش‌ها، می‌توانید یک یا دو جفت به همان رنگ پایه، سرمه‌ای یا مشکی اضافه کنید، یک جفت پاشنه‌دار خنثی یا تخت، یک جفت غیررسمی مانند کفش‌های کتانی، بوت  یا صندل ست کنید. تعداد جفت کفشی که انتخاب می کنید و انواع کفش ها به سبک زندگی شما بستگی دارد.

برای اکسسوری، یک یا دو کیف دستی انتخاب کنید یک کیف دستی مشکی یا بژ همیشه یک ست عالی برای کمد لباس شماست زیرا رنگ ها به خوبی با لباس های شما هماهنگ می شوند.

کفش و اکسسوری خود را انتخاب کنید

سخن پایانی»

شما ایجاد یک کمد لباس کپسولی را تکمیل کرده اید حالا، از لباس پوشیدن سریع‌تر، داشتن لباس‌های زیاد برای پوشیدن، داشتن یک کمد تمیز و لباس‌هایی که هر روز می‌پوشید لذت ببرید!

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *