استایل مناسب برای انواع محیط کار آقایان

استایل مناسب برای انواع محیط کار آقایان

استایل مناسب برای انواع محیط کار آقایان : آنها می گویند شما نمی توانید شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید. مگر اینکه برای همان کار لباس بپوشید. ما یک قانون جدید به این قانون اضافه می کنیم. اگر لباس مناسبی برای محل کار خود نپوشید نمی توانید شغل مورد علاقه خود را حفظ کنید. هر محل کار قوانین خاص خود را دارد و اگر فکر می کنید هر لباس برای هر محل کار مناسب است. بهتر است در طرز فکر خود تجدید نظر کنیدو این مقاله از تیپزا را دنبال کنید.

استایل مناسب برای انواع محیط کار آقایان

وضعیت محل کار را شناسایی کنید

لباس پوشیدن برای مصاحبه شغلی معمولاً از قوانین سختگیری پیروی می کند. اما پس از قبولی در مصاحبه و استخدام ، باید مطابق با محیط کار خود لباس بپوشید. نپوشیدن لباس مناسب در محل کار به این معنی است که شما برای عضویت در یک تیم جدید یا احترام به قوانین آنها اهمیتی ندارید.

به طور کلی ، استایل محل کار مردان به سه دسته رسمی ، نیمه رسمی و غیررسمی یا روزمره اسپرت تقسیم می شود. البته این سه دسته را می توان به جزئیات بیشتری تقسیم کرد؛ اما از آنجا که اکثر محیط های کاری در ایران از این سه حالت خارج نیستند ، در این مقاله به معرفی این سه استایل می پردازیم تا در محیط کار خود با بقیه هماهنگی داشته باشید و به ظاهر وصله ناجور مواجعه نشوید.

بیشتر بخوانید: راه هایی برای بلندقدتر بنظر رسیدن آقایان 

استایل مناسب برای انواع محیط کار آقایان

کاملاً استایل رسمی:

برای شناختن یک استابل مردانه کاملاً رسمی ، باید تعریف محیط کار رسمی را بدانید. محیط کار رسمی محیطی است که در آن صمیمیت بسیار کم است. مدیر تیم بیش از اینکه تیم را هدایت کند و به آنها انگیزه دهد ، مدیریت می کند و از روابط نزدیک پرهیز می کند.

در این شرایط معمولاً یک دیوار شیشه ای بین افراد وجود دارد که ممکن است قابل مشاهده نباشد. اما همیشه احساس می شود. شرکتهای بزرگ معمولاً دارای یک محیط رسمی با تعداد زیادی کارمند و یک بخش کوچک هستند.

همچنین شرکت های بالای 45 سال به طور خودکار قوانین محیط رسمی را اتخاذ می کنند. در محیط کار رسمی معمولاً جلسات رسمی و منظمی برای عقد قرارداد با شرکت های دیگر برگزار می شود و میهمانان حاضر در جلسه غریبه هستند.

بیشتر بخوانید: 7 نکته مهم برای خوشتیپ بودن که باید بدانید

محیط کار رسمی:

اگر در چنین فضایی کار می کنید ، برای خرید کت و شلوارهای مردانه شیک و خوش دوخت سرمایه گذاری کنید. سراغ کت و شلوارهایی بروید که به رنگ خاکستری یا آبی هستند و ترجیحاً اگر محیط کاریتان اجازه میدهد از کراوات استفاده کنید.

هنگام خرید کت و شلوار رسمی علاوه بر رنگ به اندازه آن نیز توجه کنید. بهتر است از پوشیدن کت و شلوار تنگ و گشاد خودداری کنید. کت و شلوار تنگ از رسمیت شما کم می کند و کت و شلوار گشاد باعث می شود ظاهری بهم ریخته داشته باشید. کت و شلواری را انتخاب کنید که دقیقاً به اندازه شما باشد.

بیشتر بخوانید: ترفندهای شیک پوشی برای خانم ها و آقایان 

سعی کنید دو یا سه پیراهن کاملاً رسمی و شیک داشته باشید. رنگ پیراهن شما باید متناسب با کت و شلوار شما باشد یادتان باشد که یقه پیراهن خود را خیلی باز نگذارید. این باعث می شود که شما بی خیال و جدی باشید.

کفشی که باید در این شرکت بپوشید یک جفت کفش رسمی کاملاً جلو بسته است. از پوشیدن صندل در تابستان و چکمه های بلند در زمستان خودداری کنید.سعی کنید بین رنگ کمربند و کفش خود هماهنگی ایجاد کنید و در آخر بین رنگ این دو گزینه و رنگ کت و شلوار و پیراهن خود هماهنگی ایجاد کنید.

محیط کار غیر رسمی

آیا شما همکاران خود را با نام کوچک صدا می کنید؟ آیا آنها را خارج از محل کار خود می بینید؟ آیا با همکارانتان دوست هستید و آیا سن و رئیس شما نزدیک است؟ اگر پاسخ این سوالات مثبت است؛ شما در یک محیط غیررسمی کار می کنید که نیازی به پوشیدن لباس رسمی ندارید مگر هنگام مصاحبه با غریبه های شرکت های رسمی فضای کار اکثر استارتاپ ها و شرکت ها با مدیریت و جوانان غالباً غیر رسمی است و کار گروهی و صمیمیت به شدت در آن دیده می شود.

اگر در یک محیط کار غیر رسمی کار می کنید ، بهتر است همیشه جدیدترین انواع شلوار و پارچه کتانی مردانه را در کمد خود داشته باشید. پوشیدن شلوار چسبان به معنای مجاز بودن هر مدل نیست. مهم نیست که محیط کار شما چقدر غیررسمی باشد نباید شلوار جین زیپ دار بپوشید یا به دنبال مدل های غیر متعارف بروید. شلوار جین آبی تیره مناسب بیشتر لباس های شما خواهد بود.

در تابستان چندین پیراهن و تی شرت یقه دار رنگی و ساده تهیه کنید و در زمستان استفاده از ژاکت یقه هفت یا ژاکت و پیراهن یقه گرد را فراموش نکنید.
با خیال راحت کتانی بپوشید، صندل به پا کنید یا با نیم‌بوت‌هایتان قدم بزنید. در یک شرکت غیر رسمی راحتی شما مهم است چون در نهایت باید بازده کار را بالا ببرد؛ کسی کفش‌هایتان را زیر ذره بین نمی‌برد.

بیشتر بخوانید: نکات مهم برای ست كردن كفش و كمربند مردانه 

محیط کار نیمه رسمی

محیط کاری نیمه رسمی نه کاملا در دسته بندی رسمی‌ها قرار می‌گیرد و نه به دسته شرکت‌های غیر رسمی تعلق دارد. رابطه بین کارمندان این شرکت بینابین است؛ یعنی عده‌ای با هم صمیمی هستند و با بقیه غیر صمیمی. معمولا این شرکت‌ها وضعیت نیمه خصوصی دارند و گروه سنی کارمندان طیف متنوعی را در نظر می‌گیرد. شرکت‌ها تازه تاسیس نیستند و سابقه‌ای چندین ساله دارند و فضای کاری‌شان نیمه جدی است.

اگر در یک شرکت نیمه رسمی کار می کنید ؛ خوب است چند شلوار مردانه شیک تهیه کنید. رنگ هایی مانند زرشکی ، بژ ، عاج و شیری می تواند برای شلوار شما مناسب باشد.خرید یک کت را فراموش نکنید. لازم نیست رنگ کت تک شما همان شلوار شما باشد. همچنین ایده خوبی برای هماهنگی یا داشتن خانواده است. از چرخ رنگ برای یادگیری قوانین رنگ استفاده کنید.

  • رنگ پیراهن شما باید فصل مشترکی با رنگ کت تک و شلوارتان داشته باشد.
  • می توانید به جای کفش کاملاً رسمی از کالج مردانه استفاده کنید.

سخن آخر:

امیدواریم از این مقاله استفاده کرده باشید و بتوانید بهترین استایل را در محیط کاری خود انتخاب کنید. همچنین میتوانید انتخاب مدل ریش متناسب با توجه به فرم صورت را هم مطالعه کنید و در صورت تمایل نظرات و یا پیشنهادات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *