6 ترند پارچه برای پاییزو زمستان 1401

6 ترند پارچه برای پاییزو زمستان 

6 ترند پارچه برای پاییزو زمستان : می تواند راهی برای داشتن یک استایل جدید و متفاوت باشد. در سال های اخیر نگاه جامعه به صنعت مد تغییر کرده است. در حالی که مردم به دنبال مدرنیته و تغییرات اساسی هستند، آرامش و سبک زندگی کلاسیک را نیز می طلبند.

به همین دلیل در این سال ها شاهد ترندهایی هستیم که در عین حال یادآور سبک های کلاسیک رایج هستند. پارچه های ترند پاییز  نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

آشنایی با این عناصر تعیین کننده در استایل می تواند به شما کمک کند شیک به نظر برسید. خواندن این مقاله راهنمای خوبی برای 6 ترند پارچه برای پاییزو زمستان و استفاده از آنها در استایل شماست.

6 ترند پارچه برای پاییزو زمستان 1401

پارچه های محبوب پاییز 

آشنایی با پارچه های ترند پاییز می تواند در بهبود استایل شما موثر باشد. به خصوص اگر می خواهید استایل شخصی منحصر به فردی داشته باشید، آشنایی با این پارچه ها برای شما ضروری است. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی ۷ پارچه پرطرفدار پاییز امسال بپردازیم.

6 ترند پارچه برای پاییزو زمستان 1401

پارچه کشمیر

پارچه کشمیر یا توییت یکی از جذاب ترین پارچه های ترند پاییز است که این پارچه معمولا طرح چهارخانه دارد. در واقع مدل های مختلف طرح این پارچه یکی از عوامل طبقه بندی پارچه کشمیر است.همانطور که می دانید چهارخانه یک طرح کلاسیک پاییزی است. به همین دلیل پارچه ترمه چهارخانه یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت لباس های پاییزی محسوب می شود.

این پارچه سبک و ظریف سابقه ای طولانی دارد و تولید آن به قرن هجدهم بازمی گردد. طبق اسناد تاریخی می توان گفت که پارچه ترمه متعلق به فرهنگ اسکاتلند است.همچنین میتوانید با کلیک برروی راهنمای نگهداری لباس های کشمیری این مقاله را هم بخوانید.

6 ترند پارچه برای پاییزو زمستان 1401

در تولید این پارچه از الیاف مختلفی مانند اکریلیک، پلی استر و نایلون استفاده شده است. البته در ابتدا پارچه ترمه با الیاف طبیعی پنبه و پشم ساخته می شد.

امروزه نیز این پارچه با الیاف طبیعی طرفداران بیشتری دارد و در نتیجه قیمت بالاتری نیز دارد. پارچه توییت به دلیل بافت، تنوع رنگ و طرح و وزن کم برای دوخت انواع لباس های روزمره بسیار مناسب است.

از آن می توانید برای دوخت مانتو، شلوار، مانتو پاییزی و انواع شال زنانه استفاده کنید. پارچه توید با استفاده از آستری مناسب برای دوخت مانتو نیز مناسب خواهد بود.

پارچه چرم براق

پارچه های چرمی جزو هیجان انگیزترین پارچه های ترند پاییز هستند. در واقع اگر از طرفداران مد هستید و به دنبال یک پارچه پاییزی مد روز برای امسال هستید، بد نیست چرم را امتحان کنید.

پارچه چرمی ماندگاری بالایی دارد و هرگز جلوه خاص و جذاب خود را از دست نمی دهد البته باید در نظر داشته باشید که در سال های اخیر چرم مصنوعی جایگزین چرم طبیعی شده است.

مهم ترین دلیل این تغییر در صنعت مد، کمک به محیط زیست و دفاع از حقوق حیوانات است. علاوه بر این پارچه چرم مصنوعی از تنوع بالایی برخوردار است. این تنوع منحصر به فرد زمینه را برای بروز خلاقیت های متفاوت در عرصه مد فراهم کرده است.

تنوع طرح و رنگ آن نیز آن را به رقیبی جدی برای چرم طبیعی در دراز مدت تبدیل کرده است. در میان پارچه های شیک پاییز امسال، مدل های متنوع چرمی براق نیز به چشم می خورد.

6 ترند پارچه برای پاییزو زمستان 1401

پارچه شانل زیباترین پارچه ترند پاییزی است

پارچه شنل به پارچه بافته نیز معروف است این پارچه به طور کلی در دسته پارچه های کشمیر قرار می گیرد. البته چون برند شانل از این پارچه زیاد استفاده می کند ما آن را با نام شانل می شناسیم.

این پارچه زیبا و منحصر به فرد خاص ترین پارچه ترند پاییزی است. با الهام از طرح و محصولات برند Chanel می توانید با این پارچه لباس های فوق العاده بدوزید.در ابتدا این پارچه با الیاف پشم تولید می شد. پس از گذشت سالها و با پیشرفت صنعت نساجی، از انواع الیاف پنبه و ابریشم نیز در تولید این پارچه استفاده شد.

این روزها پارچه بافته شده شانل با الیاف مصنوعی مانند اکریلیک، پلی استر، ابریشم مصنوعی و الفین را می توانید در بازار پیدا کنید.بسته به نوع الیاف استفاده شده و بافت این پارچه، پایداری پارچه شنل می تواند متفاوت باشد. البته در هر صورت این پارچه یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت کت زنانه است.

برند شانل از این پارچه برای دوخت انواع کت، دامن و کت و شلوار زنانه استفاده می کند. همانطور که می دانید این پارچه شیک و دوست داشتنی هیچ وقت قدیمی نمی شود و می تواند سال ها مورد استفاده شما در سبک پاییزی باشد.

پارچه شانل زیباترین پارچه ترند پاییزی است

پارچه پشمی

پارچه پشمی با تنوع بالا در بافت و رنگ می تواند جذاب ترین پارچه ترند پاییز باشد. این پارچه نرم و دوست داشتنی در مدل های مختلفی به فروش می رسد و می توانید از آن برای دوخت لباس های متنوع استفاده کنید.

همانطور که از نام این پارچه مشخص است از الیاف پشم ساخته شده است. البته در سال های اخیر برای تولید این پارچه از انواع الیاف مصنوعی نیز استفاده می شود.

این پارچه های زیبا و پف دار می توانند بهترین همراه شما در روزهای پاییز و زمستان باشند. در واقع پارچه های پشمی نازک و سبک برای دوخت لباس های راحتی به عنوان بهترین پارچه ترند پاییز بسیار مناسب هستند.

برای دوخت انواع هودی، کاپشن، دستکش، کلاه، سرآستین و گوش بند می توانید از پارچه های پشمی استفاده کنید. پارچه های پشمی به ویژه آنهایی که دارای الیاف مصنوعی هستند بادوام هستند و به راحتی شسته می شوند.

در نتیجه گزینه مناسبی برای دوخت لباس های روزمره به حساب می آیند پارچه پشمی معمولاً چروک نمی شود و در واقع موهای آن هیچ چروکی نشان نمی دهد.

با اضافه کردن یک آستر مناسب می توانید با این پارچه کتی ضخیم و سبک برای زمستان داشته باشید.

پارچه پشمی

پارچه مخمل کبریتی، پارچه ترند پاییزی

اگر به دنبال پارچه ای برای ایجاد استایل کلاسیک خود هستید، پارچه مخمل کبریتی بهترین است این پارچه همیشه یکی از پارچه های مد روز پاییزی بوده است.

در واقع این پارچه کلاسیک با تنوع بالا هر ساله در فصل سرما جایگاه ویژه خود را دارد. پارچه مخمل کبریت در دسته پارچه های مخمل قرار می گیرد. اما به دلیل تنوع زیاد در طرح و رنگ این پارچه، دسته بندی جداگانه ای دارد.

این پارچه ظریف معمولا خطوط ظریفی از خود پارچه دارد. به دلیل همین خطوط، این پارچه به مخمل کبریتی معروف است.

برای دوخت شلوار، مانتو، مانتو پاییزی، انواع مانتو و دامن و سرهمی زنانه می توانید از پارچه مخمل کبریتی استفاده کنید. این پارچه هرگز کهنه نمی شود.

در واقع شما می توانید کتی که با پارچه مخمل کبریتی داشته باشید برای سالیان متمادی بپوشید. هنگام خرید این پارچه به ضخامت پارچه زمینه و خطوط برجسته آن توجه کنید.

پارچه مخمل کبریتی با خطوط برآمده بزرگ بیشتر برای دوخت لباس های فانتزی مانند ساری مناسب است. اگر به دنبال شلوارهای راحت و گرم برای پاییز هستید، این پارچه را فراموش نکنید.

پارچه جناغی شیک ترین پارچه ترند پاییز

پارچه جناغی یا شاه ماهی (Herringbone) در واقع یک طرح پرطرفدار در پارچه های پاییزه است. این طرح خاص و جذاب بر روی پارچه های مختلفی مانند توییت، شانل، فوتر و حتی بعضی از مدل های پشمی اجرا می شود. در طراحی این پارچه از خطوط اریب، برجسته و برخلاف هم استفاده می شود.

پارچه جناغی شیک ترین پارچه ترند پاییز

اگر به این پارچه ها دقت کنید، طرح روی آنها شبیه به تیغه ماهی است این پارچه در رنگ های متنوعی در بازار موجود است اما معمولا رنگ های خاکستری و مشکی طرفدار بیشتری دارند. بد نیست بدانید زمینه این پارچه معمولاً از طرح های جناغی روی آن روشن تر است.

سخن پایانی:

برای دوخت لباس های رسمی می توانید از پارچه جناغی به عنوان پارچه ترند پاییزی استفاده کنید این پارچه با طرحی ساده و دوست داشتنی معمولا برای دوخت مانتوهای بلند، پالتو و مانتو اداری استفاده می شود.

پارچه جناغی برای دوخت شلوار اداری و شلوار رسمی زنانه نیز بسیار مناسب است. طرح جناغی مانند چهارخانه بسیار محبوب و پرکاربرد است و هرگز قدیمی نمی شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *