طراح مد کیست؟ یک طراح مد چه می کند؟
طراح مد کیست؟ یک طراح مد چه می کند؟ طراحان مد در دنیای ما جایگاه ویژه ای دارند. استعداد و بینش آنها نقش مهمی در ظاهر و استایل افراد دارد و همچنین به محیط فرهنگی و اجتماعی کمک می کند.
آنها عاشق مطالعه روند مد، طراحی طرح های مختلف، انتخاب مواد اولیه لباس و مشارکت در تمام جنبه های تولید طرح ها و لباس های خود هستند. آنها به ایجاد میلیون ها، شاید میلیاردها، لباس و اکسسوری کمک می کنند که سالانه توسط مصرف کنندگان در سراسر جهان خریداری می شود.
طراح مد کیست؟ یک طراح مد چه می کند؟
طراحان مد با کمک بازاریابی و تبلیغات خود را به مشتریان معرفی و معرفی می کنند. برخی از طراحان مد خود را از طریق نمایش های مد و همچنین از طریق فروشگاه های خرده فروشی به فروش می رسانند. برخی نیز نام خود را به سایر محصولات دارای مجوز وام می دهند تا هویت برند خود را ارتقا دهند.
یک طراح مد چه می کند؟
کار اصلی طراحان لباس تولید لباس های زنانه، مردانه و بچگانه است. این لباس ها ممکن است شامل لباس های ورزشی، لباس های بارداری، لباس های بیرونی، لباس های زیر، لباس های رسمی، عینک و کفش باشد. طراحان لباس نیز مسئولیت طراحی لوازم جانبی مانند کمربند، روسری، کلاه، کیف دستی و جوراب را بر عهده دارند.
طراحان مد در سطوح مختلف صنعت مد کار می کنند، از طراحان معروف تا طراحان مد ناشناخته، که برای خانه های مد مختلف کار می کنند، و استایلیست هایی که ممکن است تغییرات کوچک و بزرگی را در طرح ها و روندهای موجود ایجاد کنند. هستند.
طراحان مد در حال حاضر شروع به استفاده از فنآوریهای جدید کردهاند، مانند اسکن بدن برای یافتن تناسب بهتر در لباسهای سفارشی، یا فناوریهای بافت بدون درز که میتوانند تنها با فشار دادن یک دکمه لباس تولید کنند.
درست مانند آنچه در گذشته با ظهور چرخ خیاطی اتفاق افتاد که چهره مد را به کلی تغییر داد، آینده نیز به دلیل ظهور فناوری ها، منابع و ابزارهای جدید تغییر خواهد کرد.
منسوجات تولید شده با فناوری جدید، طراحان لباس را قادر می سازد تا خطوط تولید جدیدی از جمله لباس های محافظ در برابر آفتاب و سایر ویژگی های منحصر به فرد تولید کنند. خواسته ها و ترجیحات جدید مصرف کنندگان حتی ممکن است اهمیت بیشتری به عملکرد نسبت به مد و به روز بودن داشته باشد.
فرآیند طراحی لباس، از مفهوم طراحی تا تولید نهایی، ماه ها طول می کشد. تحقیق در مورد روندهای فعلی مد و پیش بینی روندهای آینده در دنیای مد اولین قدم در ایجاد یک طرح و ایده مد است.
برخی از طراحان مد تحقیقات خود را انجام می دهند، در حالی که برخی دیگر بر گزارش های مد و اخبار منتشر شده توسط گروه های تجاری فعال در صنعت مد تکیه می کنند.
گزارشهای روند مد به شما اطلاع میدهند که چه سبکها، رنگها و پارچههایی برای یک فصل خاص در آینده نزدیک محبوب خواهند بود.
تولیدکنندگان نساجی از این گزارش های روند برای طراحی پارچه ها و الگوهای جدید خود استفاده می کنند و از سوی دیگر طراحان مد شروع به طراحی و خلق ایده های جدید می کنند.
سپس طراحان برای دیدن نمونه های پارچه به تولیدکنندگان یا نمایشگاه های تجاری مراجعه می کنند و به این نتیجه می رسند که بهتر است از کدام پارچه ها با چه طرح هایی برای تولید لباس های مد روز استفاده کنند.
یک طراح مد تقریباً در هر جنبه ای از ارائه مد به مردم نقش دارد. ایجاد یک نمونه اولیه می تواند به روش های مختلفی انجام شود. این روش ها می تواند شامل استوری برد طرح، کار با مانکن و دوختن قسمت های مختلف لباس به هم باشد.
در این مرحله از خلق طرح ها و ایده ها، طراح دیدگاه خود را که تنها در ذهن او پدید آمده است، به صورت بصری خاص بیان می کند. سپس طراح روی این ایده کار می کند تا یک نمونه اولیه را ارائه دهد.
طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) هر روز بیشتر از دیروز در صنعت طراحی مد استفاده می شود. اگرچه اکثر طراحان در ابتدا طرح ها را با دست طراحی می کنند، اما تعداد فزاینده ای از این طرح های دستی بعداً به رایانه منتقل می شوند.
CAD به طراحان اجازه می دهد تا طرح های لباس را در مدل های مجازی، در رنگ ها و اشکال مختلف مشاهده کنند بنابراین اصلاحات لازم را در محل اعمال می کنند و در نتیجه در زمان خود صرفه جویی می کنند.
گام بعدی طراح مد، تهیه طرح خشن یا طرح خشن و ایجاد الگوی کاری خاص تر است. معمولاً طراح با استفاده از پارچه کتانی نازک یک پیش نویس خام از ایده خود می سازد.
این کار با دوخت مواد ارزان قیمت برای تولید یک مدل خشن از طرح انجام می شود. زمانی که لباس بر روی مانکن قرار می گیرد، طراح می تواند نحوه قرار گرفتن مواد روی بدن انسان را ببیند و تنظیمات لازم را انجام دهد.
خانه های طراحی بزرگ طراحان الگو، خیاط ها و خیاطان خود را استخدام می کنند تا الگوهای اصلی لباس را برای آنها تولید کنند و نمونه های اولیه را بدوزند. طراحانی که در شرکت های طراحی کوچک یا جدید کار می کنند، معمولا بیشتر کار طراحی الگو و دوخت را علاوه بر طراحی لباس، خودشان انجام می دهند. اما در شرکت های بزرگ، زمانی که لباس کامل شد، طراح ممکن است طرح نمایش داده شده را اصلاح، کاملا رد یا تایید کند.
یک طراح مد معمولا کنترل کامل یک نمایش مد را در دست می گیرد، اغلب مدل ها را انتخاب می کند، لباس ها را قیمت گذاری می کند، و نحوه ارائه لباس را ترتیب می دهد. اکثر طراحان صحنه و لباس دستیارانی برای رسیدگی به تمام جزئیات کوچک دارند، اما در کل، طراح در کنترل و مدیریت کامل است.
آیا شغل یک طراح مد برای شما مناسب است؟
طراحان مد شخصیت های متمایز دارند. آنها معمولاً افرادی هنرمند هستند، به این معنی که شخصیت هایی خلاق، حساس، بیانگر و برون گرا هستند.
علاقه چندانی به ساختار و ساختارسازی ندارند سعی نمی کنند خود را با شرایط وفق دهند و بیشتر مبتکر و خلاق هستند برخی از آنها نیز مبتکر هستند به این معنی که آنها ماجراجو، جاه طلب، قاطع، برون گرا، پرانرژی، مشتاق، با اعتماد به نفس و خوش بین هستند.
محیط کاری یک طراح لباس چگونه است؟
یک طراح مد که برای عمده فروشان یا تولیدکنندگان لباس کار می کند، طرح هایی را برای بازار جهانی ایجاد می کند این طرح ها در اندازه ها، رنگ ها و با استفاده از متریال های مختلف تولید می شوند.
تعداد کمی از طراحان مد لباس بالا شغل آزاد دارند. آنها طرح های سفارشی را برای مشتریان به صورت جداگانه ایجاد می کنند و معمولاً قیمت های بسیار بالایی را دریافت می کنند. آنها محل کار خود را انتخاب می کنند که شامل طیف وسیعی از محیط های کاری است.
سایر طراحان مد طرح های خود را در فروشگاه های خود می فروشند یا آنها را به فروشگاه های تخصصی یا فروشگاه های مد گران قیمت عرضه می کنند.
این طراحان ترکیبی از لباس های اصلی و همچنین روندهای مدرن را ایجاد می کنند. طراحان مد که در موسسات تولیدی، عمدهفروشان یا شرکتهای طراحی کار میکنند، معمولاً ساعات کاری منظمی را در محیطی روشن و راحت کار میکنند.
برخی از طراحان مد در طراحی لباس برای هنرهای نمایشی، فیلم و تولیدات تلویزیونی تخصص دارند. کار این دسته از طراحان لباس مشابه دیگر طراحان لباس است، با این تفاوت که باید در دوره ای که اجرا می شود یا داستان فیلم می گذرد، درباره سبک های محبوب لباس تحقیق گسترده ای داشته باشند.
آنها همچنین ممکن است با کارگردانان برای انتخاب و خلق لباس های خاص همکاری کنند. طراحان مد طرح های خود را ارائه می دهند، پارچه ها و سایر مواد را انتخاب می کنند و بر تولید لباس نظارت می کنند. آنها همچنین باید مراقب بودجه در نظر گرفته شده برای تیم طراحی لباس باشند تا هزینه ها را در برنامه نگه دارند.
طراحان آزاد معمولاً بر اساس قرارداد یا پروژه کار می کنند. آنها اغلب مجبورند روز کاری خود را بر اساس برنامه ها و ضرب الاجل های مشتریان خود تنظیم کنند و در طول شب یا آخر هفته با آنها ملاقات کنند.
طراحان فریلنسری تمایل دارند ساعت های طولانی تر و در محیط های کوچکتر کار کنند و دائماً تحت فشار هستند تا مشتریان را راضی نگه دارند و به دنبال منابع جدید درآمد باشند.
همه طراحان مد، صرف نظر از شرایط کاری خود، گاهی اوقات ساعت های طولانی کار می کنند تا کار خود را به موقع انجام دهند یا برای نمایش مد آماده شوند.
ماهیت تجارت مد مستلزم ارتباط مداوم با تامین کنندگان، تولید کنندگان و مشتریان در سراسر جهان است. بسیاری از طراحان مد سالی چندین بار برای کسب و کار و نمایش مد و آشنایی با آخرین روند مد به سراسر جهان سفر می کنند. طراحان همچنین ممکن است سفرهای کاری مکرری را برای ملاقات با تامین کنندگان و تولیدکنندگان پارچه و مواد تجربه کنند.
سخن آخر
طراحی مد در جهان امروز، شغلی بی نظیر و پر درآمد به شمار می آید که اگر به آن علاقه داشته باشید و خلاقیت در وجودتان بجوشد، می تواند شما را به رویاهایتان برساند.شما همچنین میتوانید با کلیک برروی راهنمای کامل درباره شغل طراحی مد و لباس این مقاله را هم بخوانید.