چگونه با مانتو کتی استایل شیکی داشته باشیم؟

چگونه با مانتو کتی استایل شیکی داشته باشیم؟

چگونه با مانتو کتی استایل شیکی داشته باشیم؟ مانتو کتی یکی از انواع مانتوهایی است که ظاهر رسمی تری به استایل شما می دهد. راه های زیادی برای ست کردن کت با لباس های دیگر وجود دارد. با تغییر لباس هایی که با مانتو می پوشید می توانید برای مناسبت های مختلف استایل های مختلفی داشته باشید.

مانتو کتی چیست؟

همانطور که از نامش پیداست مانتو ترکیبی از مانتو و کت است. یقه و آستین این مدل مانتو شبیه کت طراحی شده است و معمولا از پارچه هایی دوخته می شود که ظاهر رسمی و شیک تری به مانتو می دهد.

چگونه با مانتو کتی استایل شیکی داشته باشیم؟

چگونه مانتو  کتی را با شلوار جین بپوشیم؟

مهم ترین لباسی که همیشه برای پوشیدن با مانتو انتخاب می کنیم شلوار جین است اما به جز مانتو و شلوار جین، چه لباس دیگری را می توانیم به استایل خود اضافه کنیم تا ظاهری شیک تری داشته باشیم؟

1. لباس زیر مانتو

اولین قدم برای داشتن استایلی زیبا با مانتو، انتخاب لباسی برای پوشیدن زیر مانتو است. بسته به مناسبتی که در آن شرکت می‌کنید می‌توانید تی‌شرت، دکمه‌های پایین‌دار، یقه‌پشت، هودی و حتی ژاکت بپوشید.

نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که همیشه سعی کنید رنگ های خنثی را برای لباس زیر خود انتخاب کنید بهتر است زیرپوش تا حد امکان ساده و مینیمال باشد و طرح های گرافیکی زیادی نداشته باشد.

چگونه با مانتو کتی استایل شیکی داشته باشیم؟

2. مانتو کتی

شما باید با توجه به آب و هوا موقعیتی که قرار است در آن قرار بگیرید و سایر عناصر استایل خود مانتو را انتخاب کنید. در بهار و تابستان از مانتوهای روشن و خنک با رنگ های روشن استفاده کنید در فصل پاییز و زمستان از رنگ های تیره استفاده کنید و مانتوهایی بخرید که بافت تنگ تری دارند.

اگر قسمت های دیگر استایل شما رنگ های خنثی دارد و الگوی خاصی ندارد می توانید کتی با طرح های مختلف و حتی رنگ های خاص بپوشید در کل بهتر است یک پالت رنگی برای ظاهر خود در نظر بگیرید و با توجه به آن قسمت های مختلف استایل خود را انتخاب کنید.

چگونه با مانتو کتی استایل شیکی داشته باشیم؟

3. شلوار جین

اگر می خواهید کت با شلوار جین بپوشید شلوار گشاد را انتخاب نکنید به جای شلوار گشاد، سعی کنید از شلوارهای راسته، مدل مامان و حتی تنگ استفاده کنید.

اگر رنگ‌های روشن‌تری انتخاب می‌کنید، می‌توانید این سبک را برای مجالس غیررسمی بپوشید. رنگ‌های تیره‌تر برای شلوارها برای مجالس رسمی‌تر مناسب هستند، به خصوص اگر مشکی یا آبی بسیار تیره باشند.

4. کفش

برای داشتن استایلی نیمه رسمی و جذاب تیپ خود را با یک جفت کفش چرم کامل کنید در فصول سرد نیز می توانید چکمه های چرمی را انتخاب کنید. اگر می خواهید استایل کژوال و غیر رسمی تری داشته باشید، یک جفت کتانی می تواند برای این استایل مناسب باشد.

چگونه با مانتو کتی استایل شیکی داشته باشیم؟

4 ایده برای داشتن استایل جذاب با مانتو کتی و شلوار جین

1. ظاهر تک رنگ

با مانتو کتی می توانید ظاهری تک رنگ داشته باشید استایل تک رنگ برای مجالس رسمی مناسب است یک کت مشکی با شلوار جین مشکی و یک تی شرت یا بلوز مشکی بپوشید.

2. استایل فوری و بی‌دردسر

برای یک استایل فوری که برای اکثر مواقع مناسب است، یک کت قهوه ای را با یک بلوز یقه اسکی زیتونی بپوشید این استایل با پوشیدن شلوار جین با رنگ های تیره تکمیل می شود.

چگونه با مانتو کتی استایل شیکی داشته باشیم؟

3. استایل غیر رسمی برای آخر هفته

با پوشیدن کفش های کتانی و شلوارهای تنگ تر، می توانید استایلی کژوال با مانتو داشته باشید همچنین می توانید از تی شرت سفید زیر مانتو استفاده کنید.

کفش های کتانی انواع مختلفی دارند. برخی از انواع آن ها ساده تر هستند و به راحتی می توانید آن ها را با لباس هایی مانند  مانتو ست کنید. مدل های خیلی اسپرت برای پوشیدن با مانتو مناسب نیستند.

بیشتر بخوانید: مانتو مناسب برای افراد قد کوتاه | انواع مدل مانتو

4. استایل رسمی و غیر رسمی

برای موقعیت هایی که نمی دانید چه بپوشید و ظاهرتان باید رسمی باشد یا غیر رسمی بهتر است خنثی بمانید می توانید از یک مانتو با بلوز دکمه دار استفاده کنید و این استایل را با شلوار جین در رنگ های تیره تکمیل کنید کفش های چرمی معمولا برای موقعیت های مختلف مناسب هستند.

چگونه با مانتو کتی استایل شیکی داشته باشیم؟

استایل های رسمی و غیر رسمی با مانتو کتی بدون شلوار جین

پوشیدن کت با شلوار جین تنها یکی از صدها مدلی است که می توانید با یک کت داشته باشید. مانتو کتی این قابلیت را دارد که آن را با انواع شلوار و لباس های دیگر ست کرده و استایلی شیک و زیبا داشته باشد.

روی لباس سرهمی

یکی دیگر از راه های پوشیدن مانتو به خصوص اگر کت نسبتا کوتاه باشد پوشیدن آن روی لباس سرهمی است. پالتویی که با یک سرهمی ساده پوشیده شود می تواند شما را بلندتر نشان دهد.

پوشیدن با شلوار پارچه‌ای یا کتان

مانتو نیمه رسمی است، بنابراین می توانید آن را علاوه بر شلوار جین با شلوار پارچه ای و کتان بپوشید. اما در کل بهتر است مانتو با شلوار گشاد نپوشید; به خصوص اگر کوتاه قد هستید. این کار باعث می شود بدن شما پهن تر و قد شما کوتاه تر به نظر برسد.

مانتو  کتی را با شلوار جین

چگونه سایز مانتو را انتخاب کنیم؟

یکی از دغدغه هایی که هنگام خرید مانتو داریم این است که چگونه سایز آن را انتخاب کنیم تا استایل شیک تری داشته باشیم مانتو از آن دست لباس هایی است که اگر سایز دقیق شما نباشد ظاهری نامرتب ایجاد می کند.

سرشانه‌ی کت

زمانی که مانتو یا کت می پوشید درز کتف و محل اتصال آستین به مانتو باید دقیقاً در جایی باشد که شانه شما به پایان می رسد و خم آن به سمت پایین و شروع دست است. اگر خط شانه جلوتر یا پشت این منحنی باشد کت اندازه شما نیست.

بیشتر بخوانید: کالکشن جذاب مانتو اسپرت خنک تابستانی

دور سینه و دور کمر

هنگام خرید مانتو دقت کنید که اندازه دور سینه و دور کمر شما دقیقاً اندازه بدن شما باشد که دکمه ها را می بندید اگر خیلی گشاد باشد، لباس به خوبی روی بدن نمی‌نشیند و اگر تنگ‌تر باشد، در قسمت‌هایی مانند سینه احساس کشیدگی خواهید کرد.

مانتو  کتی را با شلوار جین

آستین

انتهای آستین مانتو‌‌ کتی باید درست در محل اولین مفصل انگشتان دست قرار بگیرد. اگر از این بلندتر باشد، برای شما مناسب نیست.

قد

انتخاب بلندی مانتو به سلیقه شما بستگی دارد. اما اگر می خواهید بلندتر به نظر برسید بهتر است مانتوهایی را انتخاب کنید که دقیقاً به وسط ران ختم می شوند. هر چه قسمت بیشتری از پا قابل مشاهده باشد شما بلندتر ظاهر می شوید.

انتخاب مدل مناسب برای مانتوی کتی

انتخاب مدل مانتو کتی  تا حد زیادی به سلیقه شخصی شما بستگی دارد یعنی در مرحله اول باید علاقه و خواسته های شخصی خود را در نظر بگیرید بر اساس علاقه خود طرح و نقش مدل مانتو را انتخاب کنید در مرحله بعد می توانید مدل مانتو و طرح آن را با توجه به فرم اندام خود انتخاب کنید تا جذاب تر به نظر برسید.

مانتو  کتی را با شلوار جین

سخن پایانی »

اگر شانه های پهنی دارید بهتر است از کت هایی که محکم می ایستند و دارای کتف مانند سیب هستند خودداری کنید. این ویژگی مانتو باعث می شود شانه های شما بسیار پهن تر به نظر برسند.

اگر شانه‌های باریک و کوچکی دارید مانتو هایی که ساختار محکمی دارند، با پارچه‌های سفت دوخته شده‌اند و حتی دارای کتف‌هایی هستند می‌توانند شانه‌های شما را پهن‌تر نشان دهند و فرم بدن‌تان را متعادل کنند.

اگر کوتاه قد هستید باید با توجه به قدتان مدل پالتو انتخاب کنید مانتوهای سایز بزرگ و خیلی بلند برای افراد کوتاه قد مناسب نیست مدل های کوتاه تری را برای قد کوتاه انتخاب کنید. البته اگر دوست دارید می توانید یک کت اورسایز بپوشید اما برای جبران بهتر است آن را سایز بزرگ کنید و دوم اینکه با کفش پاشنه بلند بپوشید تا قدتان بلندتر شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *