کلاه تابستانی 2022

14 مدل از انواع کلاه تابستانی شیک 

14 مدل از انواع کلاه تابستانی شیک : طراحان معمولاً از معتبرترین کلاه سازها برای سفارش کلاه برای مجموعه های خود استفاده می کنند. با این حال ، روند کلاه های بهار و تابستان به دلیل تعطیلی مغازه های کلاه فروشی و مشکل تهیه مواد اولیه ، ضربه شدیدی را متحمل شدند. خوشبختانه ، این به این معنی نیست که در لیست ترند امسال اصلا کلاه تابستانی وجود ندارد!

اگر به کلاه علاقه دارید ، به مجله تیپزا بپیوندید. در این مقاله ابتدا انواع کلاه های مناسب فصل تابستان را معرفی می کنیم .

انواع کلاه های تابستانی

کلاه های تابستانی معمولاً برای پوشاندن سر به طور کامل یا جزئی ، برای محافظت از مو و پوست سر در برابر آفتاب یا فقط برای زیبایی استفاده می شوند.هر یک از این فرم های کلاه نام ، تاریخچه و کاربرد منحصر به فرد خود را دارد.

1. کلاه بیسبال

این کلاه که اغلب به کلاه ورزشی مشهور است، کلاهی کژوال با پارچه‌ی نخی و لبه‌‌ی پهن منحنی شکل یا صاف و تاجی گرد است. کلاه‌های بیسبال اغلب در قسمت پشت سر به یک کش یا چسب مجهز می‌شوند که برای تنظیم اندازه‌ی کلاه روی سر افراد استفاده می‌شود. سبک فعلی کلاه بیسبال در اواخر دهه‌ی ۱۹۲۰ توسط بیب روت (Babe Ruth) بازیکن نیویورک یانکی رواج پیدا کرد.

14 مدل از انواع کلاه تابستانی شیک 1401

2. کلاه بولر

کلاه بولر کلاسیک کلاه نمدی ، سفت و گرد است. این کلاه به عنوان دربی در ایالات متحده نیز شناخته می شود. به نام کنت ادوارد جورج دربی که آن را پوشید نامگذاری شد. بسیاری از بازیگران کلاه بولر به سر می گذاشتند و آن را از ویژگی های بارز شخصیت های خود می دانستند. یکی از مشهورترین ها چارلی چاپلین است.

14 مدل از انواع کلاه تابستانی شیک 1401

3. کلاه کاکتیل

این کلاه عجیب زنانه و کوچک در موارد رسمی استفاده می شود و جای کلاه لبه پهن را که معمولاً با پر و ماسک تزئین می شود می گیرد.

14 مدل از انواع کلاه تابستانی شیک 1401

4. کلاه هامبورگ (کلاه لبه دار)

کلاه نمدی نیمه‌رسمی مردانه که مشخصه‌ی آن گودی قسمت مرکزی و لبه‌ی نسبتاً باریک و برجسته آن است و به طور سنتی در رنگ‌های سیاه یا خاکستری تولید می‌شود.

نام این کلاه از امپراطوری آلمان گرفته شده و به آن کلاه شکاری نیز گفته می شود. کلاه هامبورگ در اواخر قرن نوزدهم توسط ادوارد هفتم به عنوان یک جایگزین کمتر رسمی برای کلاه های ساقی و ساقی معرفی شد.

14 مدل از انواع کلاه تابستانی شیک 1401

5. کلاه باکت (کلاه سطلی)

این کلاه یک کلاه پارچه ای ضد آب است که معمولاً به آن کلاه ماهیگیری می گویند.

14 مدل از انواع کلاه تابستانی شیک 1401

6.کلاه کابوی (کلاه گاوچرانی)

کلاه کابوی جزئی از لباس کابوی آمریکایی است و دارای یک قسمت مرکزی گود شده و یک لبه پهن در اطراف آن است. کلاه لبه پهن که برای سوارکاری استفاده می‌شود، عمدتاً از سنت گاوچران‌های مکزیکی گرفته شده است. این کلاه بسیار کاربردی است زیرا پهنای آن می‌تواند هم در برابر آفتاب و هم در برابر باران از صاحب کلاه محافظت کند.

14 مدل از انواع کلاه تابستانی شیک 1401

7. کلاه فدورا (کلاه شاپو)

فدورا کلاه نمدی نرم است که دارای قسمت مخروطی کوتاه و لبه عرض متوسط ​​است. اصطلاح فدورا در سال 1891. استفاده شد.

سارا در نقش پرنسس فدورا بازیگر کمدی بازی کرد که کلاهی با این شکل به سر داشت. این کلاه بیشتر به دلیل استفاده منظم توسط افراد مشهوری مانند آل کاپون ، فدریکو فلینی ، فرانسوا میتران ، همفری بوگارت ، هریسون فورد ، دن آیکروید ، جان بلوز در برادران بلوز و رابرت انگلوند مشهور است.

14 مدل از انواع کلاه تابستانی شیک 1401

8. کلاه نیوزبوی

اگر سریال Picky Blinders را دیده باشید ، این کلاه را می شناسید که قهرمان سریال بر سر می گذارد. یک کلاه معمولی که در اواخر قرن نوزدهم از پشم نرم و پارچه های محکم در آمریکای شمالی ساخته شده است.

قسمت فوقانی این کلاه هشت ضلعی است و در قسمت بالای تاج یک دکمه وجود دارد. این استایل در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در اروپا در میان مردان و پسران بزرگسال رایج بود. همانطور که از نام آن پیداست ، این کلاه معمولاً توسط روزنامه نگاران پوشیده می شود.

14 مدل از انواع کلاه تابستانی شیک 1401

9. کلاه برت (کلاه فرانسوی)

برت که به کلاه «باسک» هم شهرت دارد، یک کلاه پارچه‌ای بدون لبه است. این کلاه که در ابتدا در محیط ارتش استفاده می‌شد، بعدها به عنوان اکسسوری کژوال مورد استفاده قرار گرفت. باسک در میان دهقانان کشور باسک، کلاه سنتی ملی است.

کلاه تابستانی 2022

10. کلاه کلاچ (کلوش)

این کلاه زنانه که تقریباً شبیه زنگ است ، در دهه های 1920 و 1930 بیشترین محبوبیت را داشت. اولین نمونه های حصیری توسط ملکه اتریش در وین و توسط دوشس بزرگ توسکانی خریداری شد.

کلاه تابستانی 2022

11. کلاه بوتر (کلاه قایقرانی)

بوتر نوعی کلاه نیمه‌رسمی تابستانی است که یک تاج و لبه‌ی صاف و مسطح و نواری در اطراف تاج دارد که در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ محبوبیت داشت و کوکو شانل آن را در میان زنان رواج داد.

این کلمه معمولاً در ایتالیایی و فرانسوی مانند کلاه های حصیری یا کانوتیر شناخته می شود. استفاده از آن در ابتدا با ورزش قایقرانی در ونیز همراه بود تا از سر در برابر گرما و آفتاب محافظت کند.

کلاه تابستانی 2022

12.کلاه پاناما

این کلاه یک کلاه اکوادوری است و به طور سنتی با دست با الیاف بافته شده از برگهای ظریف یک نخل دست کوتاه ساخته می شود که در اسپانیایی به عنوان نخل توکیلا شناخته می شود.نام این کلاه از شهر پاناما که برای قرن‌ها بندر تجاری اصلی اسپانیا بوده، گرفته شده است.

پروسه بافت این کلاه بسته به کیفیت آن از یک روز تا هشت ماه طول می کشد. در سال 2012 ، بافت سنتی پاناما در میان دارایی های کلامی و نامشهود مردم اکوادور شناخته شد. یکی از تفاوت های این کلاه با فدورا ریشه گیاه پاناما و سبک‌تر آن است.

کلاه تابستانی 2021

13. ویزور

ویزور یک کلاه ورزشی که به آن آفتابگیر نیز گفته می‌شود و نوعی کلاه بدون تاج است که به سادگی از یک قسمت لبه‌دار و بند دور سر تشکیل شده‌ است. قسمت فوقانی این کلاه پوشیده نیست و تنها از صورت در برابر آفتاب محافظت می‌کند.

این نوع کلاه برای محافظت از چشم در برابر نور مستقیم خورشید در ورزشهای خارج از منزل (به خصوص گلف ، تنیس ، والیبال و سافت‌بال) طراحی شده است و خالی بودن قسمت فوقانی امکان تهویه را فراهم می کند.

البته امروز ویزور اغلب توسط افراد غیر ورزشکار در ساحل و سایر رویدادهای آفتابی در فضای باز هم استفاده می‌شود.

کلاه تابستانی 2021

14.کلاه فلت (کلاه تخت)

کلاه تخت یک کلاه گرد با لبه سفت کوچک در قسمت جلوی آن است که ریشه انگلیسی دارد. در ایرلند به عنوان شالیزار ، در اسکاتلند به عنوان bunnet ، در ولز به عنوان کلاه دای ، در نیوزیلند کلاهی برای فرد برش‌دهنده‌ی پنیر و در ایالات متحده به عنوان کلاهی برای راننده شناخته شده‌است. معمولاً از جنس پشم، توید (رایج‌ترین) و پنبه است.

 

کلاه تابستانی 2021

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *